איך בוחרים תנור למטבח

18/07/2022
איך לבחור תנור למטבח
כותב המאמר:
מערכת אבי סופר

בחירת תנור למטבח מתחילה הרבה לפני כן, בניסיון הקודם יש לכם עם התנור ששירת אתכם עד כה. כדי לדעת מה אתם מחפשים, ציינו לעצמכם מה הפריע לכם בתנור הקודם ומה נחוץ לכם במקום כל החסרונות שהיו בו, וכך תדעו טוב יותר איזה תנור לקנות כעת. להלן כמה דגשים לבחירת תנור, שחלק מהם בוודאי מוכרים לכם מהחיפוש אחר התנור האידיאלי שלכם.

מיקום התנור והחלל שמיועד לו

מי שיכול ליהנות מתנור בנוי בתא בארון, ייהנה בוודאי מהנוחות של התפעול והתחזוקה שלו. יש כאלה שאפילו מעדיפים להשקיע בתנור גדול ומקצועי עם יותר מתא אחד, כדי לפתח את תחביב הבישול שלהם ולכן יפנו לו מקום. חשבו את החלל שיש לכם ולפי זה תדעו. חשוב לזכור שמיקום התנור קשור לא רק לעיצוב הפנים שלכם כי אם גם לנוחות ולמגבלות גופניות. אם נוח לכם להתכופף ואין לכם ארון נוסף להתקין בו תנור בילדאין, התנור שלכם יעמוד על הרצפה ואולי כדאי אפילו שיהיה עם כיריים, לחיסכון במקום. בכל מקרה, זכרו שרווח אחורי בין הקיר לתנור חייב להיות מינימום 3 ס”מ. מדדו את החלל המיועד לתנור ובואו עם המידות לחנות כדי לוודא שאין טעויות.

תא אחד או שניים?

לא רק שומרי כשרות מחפשים תנור בעל שני תאים. זה לא חייב להיות חלבי או בשרי, אלא להקדיש תא לאפייה ותא לצלייה, כך שתוכלו למקסם את הפוטנציאל של התאים. זה נוח, זה יעיל וזה גם אידיאלי למי שחשוב לו להפריד.

דירוג אנרגטי

אם אינכם מבשלים הרבה הדירוג האנרגטי פחות חשוב לכם אבל עדיין כדאי לחשוב עליו. דירוג אנרגטי ברמה A לפחות הוא דירוג שמתאים למי שמשתמש הרבה בתנור ורוצה להפחית את עלויות הבישול והאפייה, בצדק. תנורים כאלה נחשבים יעילים בכל מקרה משום שהם בנויים בצורה מודרנית יותר בחישוב כל הדרישות שלכם ומענה מדויק עליהן.

ניקוי פירוליטי או רגיל?

ניקוי פירוליטי הוא ניקוי של התנור בעצמו, בהפעלת חום רב ששורף את השומנים שהצטברו בו וחומרים אחרים. כל מה שצריך לעשות אחר כך זה לנגב את האפר מתוכו ולהעביר מטלית. היום, בכל תנור כמעט נשרפים חומרי הבישול שנפלטים ומותזים לקירות ברמה זו או אחרת. ההבדל הוא באמת רק באזור הניקוי, קירות או גם קרקעית, וגם דרגת החום שמופעלת כדי לשרוף אותו. רצוי בכל מקרה לקנות תנור שיש לו ניקוי עצמי כלשהו כדי להקל עליכם.

דלת קרה, הכנסת תבניות

יש שני עניינים טכניים שחשוב לדבר עליהם: האם הדלת בטיחותית והאם קל להכניס ולהוציא תבניות כי המסילות טובות ויציבות? אם יש הרבה ילדים בבית שמתרוצצים סביב התנור שמפיץ ריחות מגרים, מומלץ לוודא שדלת התנור תהיה מסוג הדלת הקרה. כלומר, היא לא מעבירה את החום הרב מבפנים החוצה והילדים לא חוטפים כוויה כשהם רצים לידה. בנוגע להכנסת תבניות, ודאו שהמסילות והרשת מיוצבים ואוחזים היטב ואינם מתנדנדים או בעלי תמיכה קטנה מדי. זכרו שתכניסו תבניות עמוסות כל טוב ותוציאו אותן לוהטות והמסילות והרשתות צריכות לעמוד בעומס הזה.

תכניות הפעלה ותחכום טכנולוגי

תנור משמש היום חובבי בישול רבים לכל הצרכים שלהם, גם בתכניות ההפעלה והמפרט הטכנולוגי שלו. אם אינכם זקוקים לכל התחכום הזה חפשו תנור שלא צריך להתעסק יותר מדי עם הצגים והכפתורים שלו, יש לו גוף חימום עליון ותחתון, אולי גם טורבו אם זה מתאים לבישול שלכם, וגוף חימום גריל עליון כדי לגוון. אם אתם חובבי בישול מקצועיים למחצה, תתעניינו בוודאי בתנורים המתקדמים יותר עם תכניות הפעלה רבות ומגוונות יותר.

אבי סופר
נעים להכיר, אני אבי סופר - הבעלים של רשת אבי סופר ומומחה לייעוץ במוצרי חשמל. שמח לתת לכם קצת מהידע המקצועי הרחב שצברתי עם השנים באבי סופר.
אולי יעניינו אותך
מוצרי חשמל חכמים – העתיד כבר כאן

ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, כך גם הדרכים שבהן אנו יכולים להפוך את הבתים שלנו לאוטומטיים, טכנולוגיים וחכמים יותר מתקדמים (ובמהירות). שמעתם על בית חכם? מי לא.

ביטול עסקה

נא למלא את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

[wc_errors]