איך לבחור מייבש כביסה – פרמטרים חשובים

שם העורך
16/05/2022
איך לבחור מייבש כביסה
כותב המאמר:
מערכת אבי סופר

איך לבחור מייבש כביסה? ריכזנו עבורכם 4 פרמטרים שמאוד חשוב שתבדקו לפני שאתם רוכשים את מייבש הכביסה הבא שלכם, כולל סקירה של דגמים שלא כדאי לכם לפספס.

מי לא היה שם בסיטואציית הבלהות בה שכחנו את הכביסה תלויה בחוץ בדיוק כשהתחיל גשם זלעפות?! או שפשוט הפעולה של תליית סל כביסה שלם מתישה אתכם? מלאכת תליית הכביסה היא לא פעולה אהובה במיוחד. כמה מזל שיש מייבש כביסה. לא רק לחורף. כך תבחרו את מייבש הכביסה הבא שלכם:

 

  1. גודל ומיקום המייבש:

בבחינת השאלה ‘כיצד בוחרים מייבש כביסה?’ כדאי להתחיל ממדידת גודל ומיקום המייבש. כדי שלא תגלו בצער גדול שהמייבש שרכשתם לא עובר בדלת של החדר או שהדלת של המייבש לא מצליחה להיפתח עד הסוף כי היא נתקעת בקיר- קחו מידות של גובה, רוחב ואורך החלל אליו אתם רוצים להכניס את המייבש, מדדו גם את המעברים שבדרך וחפצים שיכולים להגביל את התנועה.

למבנה המייבש גם יש השפעה על נוחות העבודה ולכן כדאי לבחור מייבש שתואם את הצרכים שלכם. ייבוש של מגבות ומצעים יתבצע בקלות כאשר למייבש יש פתח גדול. דלת שנפתחת מהאזור העליון של המייבש יכולה להתאים למי שממקם אותו נמוך ולעומת זאת דלת שנפתחת מן הצד מתאימה למי שממקם את המייבש גבוה יותר. תכננו את הדברים האלו מראש ותחסכו לעצמכם כאבי גב והמון תסכול.

 

  1. קיבולת המייבש בהתאמה למכונת כביסה:

מייבש הכביסה הוא מכשיר עם תפקיד אחד בלבד – לייבש את הכביסה היוצאת ממכונת הכביסה. לכן, המייבש חייב להתאים למכונת הכביסה וההתאמה החשובה ביותר היא קיבולת הכביסה. אם יש לכם מכונה גדולה של 7-9 ק”ג או יותר, או מכונה של מעל 10 ק”ג אתם צריכים מייבש כביסה גדול, עם קיבולת תוף מתאימה, כדי שתוכלו לייבש ביעילות ובבת אחת את כל הכביסה שיוצאת מהמכונה.

לחלופין, אם ברשותכם מכונה קטנה של 5-6 ק”ג למשל, אין לכם צורך במייבש גדול, שרק יבזבז אנרגיה ויעלה יותר.

איך יודעים להתאים את מייבש הכביסה למכונת הכביסה?

על פי רוב, במפרט המייבש תחת סעיף גודל התוף מצוין לאיזו קיבולת מכונה הוא מתאים וכן במפרט של מכונת הכביסה מצוין מה קיבולת המייבש המתאימה.

אם לא כתוב, או שאינכם בטוחים – פשוט דברו איתנו.

 

  1. זמן הייבוש:

אחד הפרמטרים החשובים שקיימים כשאנחנו דנים בשאלה איך לבחור מייבש כביסה הוא זמן הייבוש. בסופו של דבר אנחנו רוצים את הבגדים שלנו יבשים כמה שיותר מהר, על מנת למנוע קמטים בבגדים, נזקי חום ולחסוך בזמן וחשמל.

מה שקובע את משך הייבוש הוא העוצמה של המייבש. במייבשים עם קיבולת של 5-6 ק”ג יש היום גופי חימום בעוצמות שנעות בין 2,600-3,000 וואט, דבר שמאפשר ייבוש מיטבי בזמן קצר יחסית.

במייבשים מתקדמים ניתן לשלוט על הייבוש על ידי חיישני לחות שמזהים אוטומטית מתי הבגדים יבשים ומפסיקים את פעולת המייבש באופן אוטומטי. אתם תדעו שהמייבש סיים כשתשמעו את הצפצוף המסמן את סיום הפעולה, או שפשוט תפסיקו לשמוע אותו עובד.

 

  1. תוכניות ייבוש ופיצ’רים מיוחדים:

לרוב המייבשים תוכניות ייבוש סטנדרטיות המתבססות על ייבוש אוטומטי ברמות שונות או ייבוש על פי זמן קצוב מראש.  עם זאת, ישנם דגמים עם תוכניות ייחודיות, או פיצ’רים שונים כמו הסרת מוך אוטומטית (כך שלא צריך לנקות את המסנן אחרי כל ייבוש), ישנם מייבשים הנותנים לבחור את טמפרטורת הייבוש כדי למנוע פגיעה בכביסה עדינה ועוד. כמו במכשירים רבים אחרים, כך גם במייבשי הכביסה – הגדירו תחילה מה הצרכים שלכם, ואז מצאו את המייבש בעל התכונות המתאימות לצרכים.

כך לא תתבלבלו מפיצ’רים “נוצצים” אך לא שימושיים מצד אחד, וגם לא תמצאו את עצמכם מתגעגעים לתוכנית שהייתה כה שימושית עבורכם אך לא קימת במייבש החדש.  וודאו שהמייבש שאתם בוחרים בעל לוח פיקוד ובקרה שנחשב לפשוט ולנוח לתפעול.

 

לסיכום

דנו במאמר זה בשאלה ‘כיצד לבחור מייבש כביסה’? סקרנו מספר פרמטרים חשובים כמו הגודל והמיקום של המייבש, הקיבולת של התוף, זמן הייבוש ותוכניות ופיצ’רים. בסופו של יום התשובה לשאלה איך בוחרים מייבש כביסה, תלויה בצרכים האישיים של המשפחה שלכם. בכל שאלה, מוזמנים להתייעץ עם המומחים של ‘אבי סופר‘.

אבי סופר
נעים להכיר, אני אבי סופר - הבעלים של רשת אבי סופר ומומחה לייעוץ במוצרי חשמל. שמח לתת לכם קצת מהידע המקצועי הרחב שצברתי עם השנים באבי סופר.
אולי יעניינו אותך
מוצרי חשמל חכמים – העתיד כבר כאן

ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, כך גם הדרכים שבהן אנו יכולים להפוך את הבתים שלנו לאוטומטיים, טכנולוגיים וחכמים יותר מתקדמים (ובמהירות). שמעתם על בית חכם? מי לא.

ביטול עסקה

נא למלא את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

[wc_errors]